Julafton en gång till

Nu är mormor och morfar här. Vi har typ firat jul en gång till trevligt men lite enformigt. När dom kom drack vi glögg, åt pepparkakor och snackade om ingenting. Sen serverades förrätten; sill, ägg, lax och vörtbröd. Sen blev det julmiddag dvs det vanliga; köttbullar, skinka med mera. Men också en rätt från Kirgizistan (vår hyresgäst kommer därifrån). Rätten var ett knyte som såg ut som en pirog men egentligen var det som en stor tortelini. Det var ett ångkokt pastaknyte med köttfärs, potatis och lök i. Efter det öppnade vi julklappar från mormor, sen körde vi julklappsleken och sen åt vi gröt.

Av mormor fick jag: Lovikka vantar (yey!!), stickade strumpor, armband, t-shirt, nattlinne, stickad tröja. Det var nästan mer än jag fick igår, men jag fick dyrare saker igår. Lägger upp bilder imorgon, det är för mörkt för att fotta nu.
När vi körde julklappsleken fick jag en julklapp (brukar inte få någon...)! Fick filmen The Holiday med Camron Diaz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback