Bokens dag

Nu är det äntligen jullov!! Eller nästan i alla fall. Bara avslutning imorgon, då vi bara ska vara i skolan två och en halv timmar (9.30-12.00).

Idag hade vi bokens dag, oj vad kul det låter! Nämen vi har fått önska 1:a, 2:a och 3:ehandsval på vad vi vill göra och så har vi blivit indelade i olika grupper, ungefär som elevens val. Bara det att allting skulle handla om texter av något slag. Jag och min grupp satt och ritade en serie med 4 rutor som handlade om ens favoritbok. Eftersom jag inte vet vilken min favoritbok är så ritade jag Heder av Christina Wahldén, det är den sista boken jag läste.

Innan stationerna hade vi besök av en författare, Per Nilsson. Han som skrev boken Du & Du & Du som jag läste för ett tag sen. Först höll han ett långt tal för hela högstadiet och sen gick han till varje klass så fick man ställa frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback