Stämma gitarren

Cornelia ska spela Our song av Taylor swift på musiken. Hon ska spela gitarr så jag fick stämma den åt henne.. Som tur är har jag spelat in tonen E från ett piano på musiken i skolan och sen fick jag improvisera. Nämen jag visste typ hur man gjorde. Så nu letade jag upp en bild från internet så att jag skulle va säker på att jag har gjort rätt.

För er som inte fattar:
Om gitarren är stämd ska det låta likadant när man spelar på lös ljus E-sträng som 5:e bandet på B-strängen.
Och lös B-sträng ska låta likadant som 4:e bandet på G-strängen. Och sen är det samma hela vägen. Alltså, man måste veta på vilken sträng man ska hålla på 4:e bandet. Sen är det super enkelt!
Förutom att det inte låter så bra kanske.. :P


Our song - taylor swift

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback