Dag 12 - En resa

En resa... Den resan som blir roligast att skriva/läsa om måste vara "utbytesresan" till Tyskland. Vi var 20 elever från sverige som åkte och bodde hos varsin tysk kompis som bodde nära Berlin i en vecka, och sen kom dem hem till oss och bodde här. Vi gick i skolan med dem och åkte på olika utflykter, det var jättekul! :)



Vi besökte Aquadom i Berlin, där fanns ett jättestort akvarium som syns på bilden med en hiss i sig som vi åkte upp i (tänk dig en toarulle - vattnet är pappret och hissen är liksom i mitten). Det fanns en massa fiskar där och as smexiga dykare som putsade glaset och posade när jag fottade dem :D



Två supercoola nemo-fiskar, dålig kvalité, jag vet!



Just denna bilden har min f.d lärare tagit.
Jag var med i tysk TV på Aquadom! B-)
Häftigt va?! :D Dom hade haft en tävling med olika klasser där dom skulle göra en modell av aquadom typ, och jag och en tysk tjej fick välja varsin favorit och sen röstade resten och min vann (y) Stolt. Dock lite pinsamt, för jag behövde prata tyska i teven och jag är typ dålig på tyska..



Vi åkte upp i Berlin TV Tower, sjukt högt och man såg typ hela Berlin :D Man åkte en hiss upp till den kulan och där fanns fönster runt hela.



Utsikt från TV Tower :)



Och så till sist - vi var på en klätterpark, där man fick typ en sele och så skulle man klättra på sånna banor som man ser i bakgrunden. Igga killen som kom med på bilden (Y)
Fast det började regna och åska asmycket så vi kunde inte va där så länge :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback