Dag 01 - Om mig



Jag föddes den 6 juni 1996 när mina föräldrar bodde i en lägenhet i Malmö. Ett tag senare flyttade vi till Lomma och då föddes även min syster Cornelia. Jag har väldigt få minnen från Lomma, men jag minns våra grannar. På andra sidan gatan bodde några av våra kompisar, Ida och Anna heter de. De bor i Tyskland med sina föräldrar men var ofta och hälsade på sin mormor och morfar (det var dom som bodde granne med oss). Vi har fortfarande kontakt med dem och träffas ibland. En bit bort bodde mina kusiner, Philip och Emelie, och på andra sidan häcken bodde en kille i min ålder som heter Alexander. Jag lekte med honom typ varenda dag och det tyckte jag var jättekul. Men efter att vi flyttade hit där vi bor nu (när jag var 4) har jag inte träffat honom mer, det enda jag har kvar som minne är en bild på honom i en hjärtram. Den fick jag i present någon gång (haha), fast nu har jag tagit ut bilden och satt in en bild på min syrra eftersom jag inte hade någon annan ram till den bilden x)

När jag var 6 år började jag skolan här i närheten och blev bästis med Elna på direkten. Då menar jag verkligen direkten, typ första dagen. Vi hade jätteroligt tillsammans och i lågstadiet var vi hemma hos varandra nästan varje dag. Det var förstås extra kul att vara hemma hos henne eftersom hon hade en jättesnäll ponny som hette Millan som man kunde rida på. Hon var så himla gullig!
Elna och jag var bra kompisar ända tills vi började sjuan eftersom hon bytte skola då. Nu träffas vi någon gång ibland när vi tar samma buss till skolan eller nåt.


Jag och min söta klass när vi började fyran.

När jag började sjuan blandades min klass med två klasser från en annan skola och jag började i 7B. På sommarlovet innan sjuan var jag ganska anti den nya klassen, men när jag lärde känna alla ångrade jag mig. Min klass är bäst och jag gillar alla i klassen. (med untantag för en person som jag bara gillar i vissa lägen) Det är ganska svårt att tänka sig att jag redan har gått halva högstadietiden, det känns som att vi började sjuan för några veckor sen!


NU

Nuförtiden hinner jag oftast inte träffa kompisar pga att jag har väldigt mycket läxor. Dessutom spelar jag landhockey 3 gånger i veckan, och spelar ibland matcher på helgerna. När jag gick i sexan spelade jag även cello och gick på scouterna, men det fick jag dissa.

Annars brukar jag sitta och lyssna på musik, smsa med mina kompisar, sitta vid datorn, titta på teve, spela wii, you name it ;) Dessutom hatar jag vintern, man är alltid trött hur mycket man än sover. Inte bra. Så ibland på tisdagarna brukar jag däcka på soffan eftersom jag har sen träning dagen innan och jag ändå alltid är trött.. :P


FRAMTIDEN

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra med min framtid, haha, men jag är sugen på att bli polis. Annars har jag ingen aning, vi får väl se. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback