Remember Me & Dear John



Jag har kollat på de två filmerna jag fick i julklapp och nu tänkte jag ge en "recension".
Kan börja med att säga en sak: De är de 2 mest sorgliga filmer jag någonsin sett, men ändå jättebra!



♥ REMEMBER ME ♥
Denna filmen handlar om Tyler (Robert Pattinson) som är ungefär 17 år och bor tillsammans med sin kompis i en lägenhet. En dag ser de 2 en tjej som Tyler känner igen - hon går i hans klass. Killarna slår vad om att Tyler kan få denna tjejen, Ally (Emelie de Ravin) - och det lyckas han också med. Han blir kär i henne och hon bor med honom.
Samtidigt som detta händer hamnar Tyler ständigt i bråk och fängelse, fast hans pappa hjälper honom ut.
Hans lillasyster blir också mobbad i skolan och deras pappa vägrar komma på hennes konstutställningar, avslutningar etc. vilket gör Tyler upprörd.

Jättebra film med sorgligt slut (hehe mee like). Skulle gärna berätta om slutet med det förstör hela filmen ju!


BETYG: 3,5 / 5 stjärnor





♥ DEAR JOHN ♥
Dear John handlar om John Tyree (Channing Tatum) som är yrkessoldat. Han bor tillsammans med sin pappa nära stranden, där han en dag under vårlovet träffar Savannah. Savannah (Amanda Seyfried) bjuder hem honom på grillkväll hos sin familj som inte blir helt lyckad. Men de bestämmer att de ska äta middag en annan kväll på en restaurang. Under två veckor träffas Joh och Savannah varje dag - och de blir kära i varandra. Dock måste John ut i armén igen efter lovet och Savannah måste till skolan. De skriver brev till varandra och träffas någon gång ibland, jättesällan, men det håller inte i längden.

Extreeeeeeemt bra film och jättesorglig! Jag grät massor :$


BETYG: 5 / 5 stjärnor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback