Dag 11 - Mina syskon

Jag har två småsyskon - jag är alltså äldst av barnen i familjen! *stolt*

Det är en lillasyster på snart 13 år som heter Cornelia, och en lillebror på 6 år som heter Melwin. Ofta är dom båda glada och snälla, eller ja, kanske inte direkt snälla men glada i alla fall. Men det händer (ganska ofta numera) att Cornelia får vredesutbrott på mig och Melwin... inte ok... Dom kommer lixom när man minst anar det, och for no reason lixom. Senast igår, när jag inte ville laga kycklingspett med makaroner eftersom det inte passade ihop. Då blev hon skitsur och började skrika att jag skulle laga det ändå, men när jag vägrade (var inte hungrig ens en gång) sa hon att hon skulle laga det och att jag inte skulle äta av det. Nehe, men jag gjorde det ändå!

Och Melwin är ju en liten ängel! Nej absolut inte ... speciellt inte när han är ledsen, då gnäller han jättelänge.. Men, sånt får man leva med. Och man får väl hoppas att dom snart växer upp, båda två!

BTW Melwins hår är borta nu - han snaggade sig i höstas ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback