MUFFINS

Är det bara jag som är så himla sugen på att baka MASSOR av muffins och sen sitta och trycka i sig allting medans man kollar på en bra film?! - igår bakade min syrra 4 olika sorters muffins som hon bjöd familjen på.

1. jordgubbssylt, 2. chokladbitar, 3. jordgubbssylt, 4. karamellfärg, 5. blåbärssylt, 6. chokladbitar


De med sylt i var jättegoda - men klibbiga! Och den med karamellfärg såg lugnt coolast ut men den hade ingen speciell smak, bara vanlig sockerkakamuffin. Erkänn cool färg på den? :D

Tänkte dela med mig av två tips för lite 'annorlunda' muffins, om man är trött på vanliga med choklad eller bär! Har inga direkta recept, idéerna kommer från sexan när vi bakade och hade spelhåla. Då var det några som bakade dessa muffins ;)

NOBLESSE
Gör vanliga muffins i valfri smak - när jag smakade kakorna så var det chokladsmak på dem. När dom kommer ut från ugnen och är färdiga lägger du en noblesse i valfri smak på varje (direkt när du tar ut dem så att de inte hinner kallna). Då smälter chokladet på kakan och stelnar sen när kakan svalnar. Riktigt gott!
Man kan också testa att göra det med kladdkakemuffins, fast det kanske blir jättemäktigt?

DUMLEMUFFINS
Gör vanliga muffins med valfri smak - i mitt fall var det citronmuffins. Innan du sätter in plåten i ugnen trycker du ner en dumlekola i varje muffinsform. När de är i ugnen så smälter de och blir en kladdig klump mitt i kakorna. Dreglar.....

En sak är säker: snart ska jag baka MASSOR av muffins!!


Kommentarer
» Smsa Låna

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-19 // 19:56:03
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback