Dag 1 - Presentera mig själv

Ja, jag har redan haft en sån här lista, fast den var på 20 dagar. Men jag känner att jag har brist på bloggidéer så jag slänger upp en lista till!



Jag är en tjej på 14 år (fyller 15 den 6 juni) och går för tillfället i åttan. På fritiden spelar jag landhockey (läs mer här), är med kompisar och försöker samtidigt klämma in alla läxor vi får. Jag föddes i Malmö men har nu flyttat en bit därifrån.

När jag var liten älskade jag hästar och ridning över allt annat, läste dom flesta hästböcker jag kom över och så brukade jag rida på min bästis häst. När jag var ännu mindre gick jag också på ridskola, men det blev för dyrt. Är fortfarande lite intresserad av hästar men inte alls lika mycket som då. Jag och min lillasyster har en "sköthäst" som heter Franke och är en svartbrun shettis född -94. Meningen är att vi ska ta initiativet att cykla dit och pyssla om honom när vi vill och har tid, men det har inte blivit så mycket på sistone. Till sommaren blir det antagligen mer eftersom då är det mycket roligare. Vi kan dock inte rida honom, bara gå ut och gå men det är också mysigt.



Jaa, vad kan jag mer skriva?
Jag tycker om att lyssna på musik, så det gör jag också på fritiden. Ibland kommer det upp lite musiktips på bloggen, vilka kan bli samma flera gånger eftersom jag lyssnar på samma spellista tills den är uttjatad innan jag gör en ny.

Oh, en sak till.
Här på min blogg bloggar också min kompis Karin när hon tycker att jag är för dålig på det. Hon skriver typ mest om vardag och sånt, men också lite annat. Typ som jag! Hennes inlägg finns under karegorin "Karin skriver". 



Karin och jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback