Tränarutbildningen

Nu är jag hemma från utbildningen och färdig att hålla i en skolvisning med landhockey! Wohoo. Igår hade vi teori om grunder och sånt och så höll vi 3 och 3 i varsin "mini-lektion" med inledning, en övning och avslut. Idag var det en elittränare som höll i utbildningen och vi lärde oss mer om vilka sorts övningar man skulle ha osv. Vi hade också en till mini-lektion fast 2 och 2 istället. På onsdag om 1 vecka ska Linnea och jag visa vad vi går för genom att ha vår egen idrottslektion i skolan som naturligtvis ska vara landhockey.

Ikväll blir det utomhusträning, antagligen den sista för min del innan turneringen som är om två veckor. Nästa vecka ska jag nämligen till Ullared över söndagen och vet inte om jag orkar/hinner till träningen. Då ska jag shoppa loss! B)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback